Autokemp

Svátek slaví

Výlety do okolí

TIP! - POHÁDKOVÝ VÝLET S KAPŘÍKEM
Výlet za lesními rybníky - Svobodný, Skalice, Medenice. Délka trasy cca 11 km. Vhodné pro kola nebo pěší turistiku, cesta lesní nenáročná. Děti bude na cestě provázet pohádka: Pohádkový příběh kapříka Jakuba.pdf - zde ke stažení.
  • 1. Start z Autokempu Kapřík – GPS 48°57'43.632"N 14°56'57.119"E. Nahoru kolem tábořiště autokempu Kapřík nastoupíte na cyklotrasu č. 1010. Cesta je na začátku asfaltová a vede do lesa rovně na jih, dále cesta prašná, ale kvalitní. Po 3,9 km jste u rybníka Svobodný.
  • 2. Rybník Svobodný – GPS 48°55'48.431"N, 14°58'20.917"E. Chovný rybník pro chov kaprů (výměra 42,2 ha), uprostřed lesního ticha. K vidění jsou zde kachny, labutě, volavky i kormoráni. Možné hnízdiště orla mořského. Dále pokračujte po cestě na jih, po 800 m první odbočka vpravo, asi za 750 m zatočte opět vpravo a za 370 m se napojíte na červenou turistickou značku rovně na sever. Za 1,6 km zajímavé zastavení vlevo směr rybník Skalice.
  • 3. Zastavení – Odbočte z cesty doleva a po 200 m objevíte tajemnou puklinu ve skále ve tvaru svatého kříže. Na druhé straně cesty za strání se nachází velký kámen tzv. viklan, porostlý smrčky. Pokuste se kámen rozhoupat, opravdu se houpe! Dále za 200 m je rybník Skalice.
  • 4. Rybník Skalice – GPS 48°55'56.943"N, 14°57'35.959"E. Typický lesní chovný rybník s nově opravenou hrází (výměra 19,66 ha), při nižším stavu vody vyčnívají z hladiny vody kulaté žulové balvany. Poté návrat 400 m zpět na červenou značku a pokračujte dále na sever přes hráz chovného rybníka Medenice (výměra 15,53 ha), GPS 49°0'21.246"N, 14°54'9.399"E, směrem k restauraci Medenice cca 850 m.
  • 5. Občerstvení v lesní restauraci Medenice – Restaurace se nachází v objektu bývalé vojenské roty pohraniční stráže. Pro děti je zde k dispozici velké dětské hřiště. Dále pokračujte po červené značce na sever mezi první domky obce Chlumu u Třeboně cca 950 m.
  • 6. Zastavení – Upravené zahrádky místních domorodců (u chalup jsou k vidění šlechtěné stromky, květiny, rostliny, potůčky a rybníčky). Dále již pokračujte do cíle tj. autokemp Kapřík, okolo obecního kempu Hejtman Jih cca 1,6 km.
  • 7. Recepce autokempu Kapřík – Jsme tu pro Vás a těšíme se, že se s námi přijdete podělit o zážitky z Vaší pohádkové cesty.

Přejeme Vám mnoho dalších zdolaných kilometrů po krásných pohraničních oblastech Chlumecka a nebojte se i návštěvy sousedního rakouského regionu Litschau. Rádi Vám poradíme při plánování dalších výletů. Váš autokemp Kapřík.

ZA PŘÍRODOU
  • Pěšky okolo Staňkovského rybníka (pro náročné) - 18 km
  • Pískovcový přesyp u Vlkova - 20 km
  • Vodní rezervace ptactva - rybník Malý a Velký Tisý - 20 km
  • Hora Homolka - skalní útvar Kazatelna, opuštěné poutní kostelíky Sv. Markéta a Sv. Jakub při Lesovně v Dubovici - 18 km

HRADY A ZÁMKY

KURIOZITY, VÝJMEČNOSTI, ZVLÁŠTNOSTI
  • Opevněná ves Žumberk - 28 km
  • Umělý vodopád Terčino Údolí - 25 km
  • Zlatá stoka o délce 47,8 km - nejznamenitější vodohospodářské dílo Štěpánka Netolického - 10 km
  • Staňkovský rybník - zadržuje největší objem vody ze všech rybníků v ČR - 2 km
  • Zámek Ohrada u města Hluboká nad Vltavou, lovecký salon
    z paroží - 48 km
  • Rybník Rožmberk (500 ha), největší rybník v naší republice od Jakuba Krčína z Jelčan a Sedlčan - 20 km